2010. október 7., csütörtök

Óvodai Kötényke meg Mesepárna története

Ha óvodai kötényke, akkor:
  • kék
  • műszálas
  • hímzett óvodai jel a baloldali mellrészen
  • kommunista.
Legalábbis énbennem ez a kép élt az óvodai köténykéről. De most megváltozott! Írom is, miért. :)
Mióta Nagymaszat óvodás lett, naponta változatos maszatpacák jelentek meg az óvodai öltözetén. Ugyebár, most már van neki itthoni, óvodai és ünneplő ruházata is. :) Bajlódtam egy darabig a különféle foltokkal, amiket reklám ide, meg oda, nagyon nem sikerült kivennem a folttisztítóval, aztán Szupernagyi bogarat ültetett a fülembe, és nekiálltam óvodai köténykét varrni Nagymaszatnak.
Kézműveskedni szeretek, de a varrást eddig meghagytam a nővéremnek. Még a kötelező háztartástani vizsganadrágot is ő varrta meg nekem anno...Szóval, ilyen háttérrel álltam neki a szabás-varrásnak.
Vajon, észreveszed azt a pirinyó foltot?
Van nekünk egy konyhai köténykénk, amiben Nagymaszat kuktáskodik, onnan lestem el a szabásmintát. Úgy okoskodtam, hogy "jó nagyot" csinálok, húzza ki benne az óvodai éveket. Persze, arra nem gondoltam, hogy majd ez is foltos lesz... A prototípuson nem volt zseb, de úgy belelendültem, hogy muszáj volt szerketáljak egyet a zsebkendőknek. A kötényke anyagát egy, már használaton kívüli ruha adta. Újra beleszerettem, mikor a kezembe akadt a ki nem csomagolt zsákjaink egyikében. Szeretem, mert most épp a bordó (meg a zöld, meg a narancssárga, stb) korszakomat élem, és mert természetes anyagból készült. Így persze, fertőzöm vele a gyereket is. De, ez az anya dolga, nem? Nevelés, nevelés, nevelés. Ezzel is nevelem a gyereket az igényes színű, anyagú dolgok ismeretére, szeretetére.
Az óvónéni szólt, hogy majd vigyünk mesepárnát is, amire az emberpalánta leülhet, feküdhet a programok ideje alatt. Törtem egy darabig a fejem, honnan szerezzek olyan jó, igazi mesepárnát, míg rájöttem: varrok egyet!
Az anyag adva volt, s azzal a pár egyenessel már igazán könnyedén megbirkózom. A párna belsejét egy kiszuperált, kettőbehajtott, az oldalainál megvarrt báránybőr alkotja. Jó meleg, kellemes tapintású, s rá van hímezve az óvodai jel is. :)
Ha kipróbálod a Mesepárna varrását, ügyelj arra, hogy a
motívumot még összevarrás előtt aplikáld rá az anyagra.
A mi csigánkat először egy A4-es fehér papírra rajzoltam fel, majd papírral együtt rávarrtam az anyag színére, s összevarrás után letépdestem róla. Zsírpapír használatával ez a mozzanat könnyebb.

Bejegyzés utáni bejegyzés:  a csigával még elboldogultam, de árulja el nekem valaki, hogyan készítsek majd LÓ jelet Kismaszatnak?

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...