2011. január 13., csütörtök

Te tudod, hogy mit akarsz?

Rég írtam már blogbejegyzést. Az oka ennek az volt, hogy figyeltem magam. Figyeltem magam, hogy vajon engem is elkap-e a nagy újévi fogadalomtétel hulláma vagy sem. Jelentem alássan: nem kapott el. Eddig se voltam valami nagy fogadkozó, talán túlzott óvatosságból, netán szimplán reális megfontolásból, de idén sem tettem semmilyen nagy ígéretet. Sem magamnak, sem másnak.
Az egész újév körüli hajcihő szerintem a következőkért jó:
  • jókat lehet enni (főleg, ha rendeled a kaját, s nem neked kell a lábas felett gőzfürdőben és mindenféle konyhai bűzben előállítanod, mert akkor még jobban tudod élvezni az evést s nem leszel kipurcanva még éjfél előtt)
  • nagyot lehet bulizni (ha a fenti zárójelben írottakat megfontolod, illetve ha a gyerekeket letétbe helyezed valamilyen alkalmas gyerekmegőrző személynél)
  • kiváló alkalom családi vagy baráti összeröffenésre (ha többen készítitek az ünnepi menüt, máris sokkal elviselhetőbb lesz az egész macera, ráadásul nem is kell bébicsőszt keresned. :) Már csak azt az apró kis tényt kell valahogy orvosolnod, hogy az összegyűlt társaság változó korú purecei száma és eltérő evési és alvási szokásai miatt nagyjából együtt egyetek, nagyjából egy időben feküdjenek le, hogy nektek is jusson egy kis szusszanásnyi idő a barátkozásra. Ajánlott a váltott gyermekfelügyelet, de tuti akkor jön a baj, mikor A másik szülő vigyázott a kicsikre.)
  • ha nem egyéb, hát most az alkalom visszatekinteni a múlt évre, illetve tervezni a jövő évet. S itt nem a felelőtlen fogadkozásra gondoltam, hogy akkor én most több időt töltök a családommal, jobban odafigyelek a feleségemre, férjemre, gyerekemre, jobban odafigyelek a háztartásra, a kocsira, nem leszek többé rendetlen, ezentúl minden nap mozgok egy keveset sportolás céljából (és nem, nem számítódik bele a sepregetés mint törzsdöntegetés, a kézzel való felmosás has- és karizom gyakorlatnak, netán a mosogatás vagy portörlés).
Szóval, figyeltem magam, hogy ne essek bele ebbe a kelepcébe, és csak olyant tervezzek (ígérjek), amire nagy esély van, hogy be is tudom tartani. Ennek előfeltétele volt elsősorban az a felismerés, hogy mindenki maga saját sorsának a kovácsa: ha én nem teszem meg azt, amit az adott pillanatban az adott körülmények között maximálisan meg tudok tenni, akkor mástól se nagyon várhatom el, hogy segítsen rajtam (illetve ha kapok is segítséget, lehet nem az és olyan lesz, amire nekem van szükségem), a magamba fordulás és a döntés. Büszkén kijelenthetem, hogy sikerült döntenem egy pár dologban, úgymint időbeosztás, altatás.
Mi gátol meg abban, hogy betartsuk ígéreteinket, terveinket, abban, hogy megvalósítsuk álmainkat? Szerintem:
  1. a megrögzült rossz szokások
  2. a nagy általánosság (majd, és többet, és jobban...)
  3. az önbizalomhiány és akarathiány
Mi segít abban, hogy betartsuk ígéreteinket, terveinket, abban, hogy megvalósítsuk álmainkat? Szerintem:
  1. a tudatos gondolkodás (vedd végig mi sikerült, miért sikerült, mi nem sikerült, miért nem sikerült, pedig szeretted volna)
  2. nevezz ki határidőket és gondold végig hogyan tudnád megvalósítani (ma délig, minden csütörtökön, heti fél kiló stb.)
  3. hát ugyan biza neked mért ne sikerülne? Mert azt mondja a szomszéd, az anyós, az após, a férj vagy feleség? Neked úgy fog sikerülni, ahogy neked jó, ahogy neked kell, a te igényeid szerint!
  4. biztos, AKAROD? Kitartasz elhatározásodban? (Feltöltöttem egy verset is a blogra, ami számomra erőt adó.)
Mi sikerült nekem az új évben:
  • esténként állítom elő az óvodás csomagot (ruhák, tea, uzsonna). Ritkán felejtem el, úgyhogy Szupernagyi örülhetsz, végre beért a sok mondásod! De tényleg, ez nem irónia, amíg meg nem tapasztalod, rá nem jösz mennyivel jobb így, hiába mondják. :)) És én azt szeretném, ha a reggeleim nyugisak lennének, mert az öltöztetésen és etetésen kívül nincs más dolgom, és azt is szeretném, hogy később a reggeli rutin kellemes, jókedvű rutin legyen maszatéknak.
  • heti egyszer megyek edzeni (gyúrok, vazzze, ahogy a reklám mondja). Őszintén ez a heti egy a múlt évinek a folytatása, s jobb szeretném ha heti kétszer mennék, de ne legyek telhetetlen, mert megyek kórusra is. :)
  • egyúttal be is vásárolok, ha már benn vagyok a városban
  • végre (bocsánat, VÉGRE) sikerült a napi programom is beállítanom a munka, házimunka, család háromszögben! S micsoda megkönnyebbülés... :)
Ami nem sikerült, pedig elterveztem, de kellő akarathiány miatt késik a megvalósítás:
  • román és angol nyelv tanítása maszatéknak
Ami nem sikerült, pedig elterveztem, de kellő eszközhiány miatt késik a megvalósítás:
  • hangszeren akarok tanulni, már fel is iratkoztam az on-line koboztanulásra, de nem sikerült kölcsönöznöm eddig kobozt. Miért pont koboz? Mert ha a kicsi pöttöm pusztinai leánykáknak sikerült egy hét alatt megtanulni kobzálni, akkor nekem is sikerülhet, mert régi álmom a hangszeren való játszás (mostanra ért be), mert olyan hangszer kell, amin otthon és esténként is lehet gyakorolni, mikor a kicsik alusznak.

Te mit tervezel az újévre?

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Elég két körkori és már megvan minden ami szükséges szép alakért... Én is kondiztam sokat csak az nem annyira jó mert ha elhagyod akkor vagy molet leszel megint vagy elernyednek az izmaid... Én körkorizok amikor a fiam motorozik mellettem és sokat tornászok a fiammal. Probáld fölvenni a szükséges dolgokat pozitivként és ne kényszerből csináld. ÉLVEZDD A PERCEKET! Zsu

Kosztándi Timi írta...

Zsuzsa, nekem is álmom a felnőttkori görkorizás, csak:
1, nem kaptam olyan felnőtt görkorcsolyát, ami ne sértené a lábam
2, mégha kapnék is, ahhoz be kéne menni a városba, mert elég érdekes lenne itt a tehénlapatyinkás, gödrös, sáros úton görkorizni...
3, s akkor a két gyereknek betenni a biciklijét, a kocsiban elalusznak, stb.., hidd el, elég macerás lenne. Még oda se értem, már ki vagyok nyiffanva. (Inkább megvárom, míg Szászfaluban is aszfaltoznak...:)) Hm, polgármester úr:) )
Ezzel az edzéssel meg az a jó, hogy reggeltől estig mehetek, ha beüt a krach, áttehetem egy későbbi időpontra netán egy napot, kettőt halaszthatok, míg egy minden kedden vagy pénteken 6-tól típusú másfajta edzésre nem biztos, hogy elérnék.
És hidd el, élvezem a perceket a családdal, de szeretném azt az órácskát csak a magam társaságában élvezni. :)

Névtelen írta...

Timi, görkorid már akkor volt, amikor még hírből sem ismerted Szászfalut:D De sose láttam a lábadon:DDD Szóval nem hiszem, hogy az aszfaltozásra kéne kenni:)habár tény, ráférne nagyon:DD

Kosztándi Timi írta...

szerintem es ráférne :D
s azért nem láttad a lábamon, mert te nem voltál otthon mikor nagy hetykén legörkoriztam Monostor Cityből a Sörgyár mellett, be a Sétatérre le a Horea úton a Filóra... alig vártam üljek fel visszafele a villamosra, mert cserecipőt persze nem vittem (vagy vittem? már nem tudom, de azt igen, hogy az első emeleti piros ládás mosdóban kellett megkönnyebbülnöm a fájdalom miatt). véres hólyagos lett a lábam, s hiába vettem kezelés alá a görkorit, nem sikerült orvosolnom a hibát:(( s milyen nagy reményeket fűztem hozzá...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...