2011. szeptember 24., szombat

Lomtalanítás és kézbáb

Kacér zoknibáb
A minap feltúrtuk a szekrényeket s kiürítettük a fiókokat lomtalanítás címszó alatt. Most nem fogom felsorolni, hogy mi mindennel játszottak a drága palántáim, de ha elárulom, hogy fehérneműs fiók is kiürült, meg a téli ruhás részt is megszellőztettem, akkor, gondolom, van egy kis képed róla. Divatot teremtettek, na! :) A lényeg, hogy előkerült egy jó pár, eléggé lestrappált zokni.

Nem vagyok valami nagy varró, de egyre inkább be kell látnom, hogy gyermeknevelésnél (kreatívkodásnál) létfontosságú tényező a varrni tudás. Így, még mielőtt teljesen eluralkodott volna a káosz, előkaptuk a varró dobozkát és varrtunk a zoknikra szemet, szájat, orrot, hajat.

Bevallom őszintén, nem készültem fel erre. Így a maradékot szedtük össze innen-onnan. Maszaték rendelték a hozzávalókat, s én igyekeztem rekord-idő alatt összeállítani a bábokat.
Ha jól megnézem ezt a kész darabot, akkor nagyon nem dicsekedhetem vele a nagyérdemű olvasóközönség előtt, de a gyerekek szemében határozottan szuperanyu lettem. (Amivel sehogysem akartam boldogulni, az a hosszú haj odavarázslása volt. Ki tudna nekem tippet adni, hogyan készíthetek hosszú hajú bábot?)

Miért is volt jó?
  • Jó volt, mert a rendetlenség (nagyjából) nem terjedt
  • Lefoglaltam őket
  • Kipróbálták ők is varrást, saját bábot készítettek (az alkotás öröme)
  • Mosolygós zoknibáb
  • Együtt voltunk, meséltünk, tanultunk
  • Ez a fajta tevékenység fejlesztette szókincsüket (ismeretlen tárgyak, műveletek), finom motorikus mozgásukat, arány becslésüket, szemmértéküket (milyen messzire/közelre kell szúrják a tűt a gyöngytől), szem-kéz koordinációjukat (kéz- és tűtávolság a szemtől, a szem fixált nézése varrás közben), a tapintásukat s még sorolhatnám.
Nagy becsben vannak tartva, még biciklizni is kivitték őket (igen, a félkészeket is). Gondolom, három nap után megunják... De addig is, apanyának jó alkalom arra, hogy kiélje előadói tehetségét az esti mesemondáskor, óvodába vitelkor, vagy akár vásárláskor.
Mogorva zoknibáb

A kézbáb "arckifejezése" meg apanya finom motorikus mozgásától függ: így lehet kacér, mogorva, mosolygós, szende, álmos kézbáb-figura, helyzettől és fantáziától függően.
Ha megtöltöd rizzsel, paszullyal, lencsével, akkor máris kész a bab-kézbábod, ami ideális játéklehetőség esős időre.

Egyéb kreativitást fejlesztő játékokra van szükséged? Kérd a Kórházi játékok tárházát, amelyben kórházi és otthoni játszásra alkalmas 19 játékötletet találsz! Katt ide és töltsd ki az űrlapot!

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...