2011. december 29., csütörtök

Képrámakészítés dekorgumiból


Dekorgumi-választék
A mostanában véget érő évben a legtöbb keresőkből rámtaláló olvasó a "képráma" kulcsszó beütése után jutott ide a blogra. Úgy gondoltam, hogy írok egy bejegyzést erről is, ne csalódjatok.
A prototípust Emilíától tanultam egy családos hétvégén, így annak alapján mutatom be én is a tudományom.

Szükséges kellékek:
  • dekorgumi a kívánt mennyiségben és színben (hobbiboltokban lehet kapni: vastagabb és puhább kartonpapírra emlékeztet a fogása, de mégsem az.) Én egy A5-ös méretű rajzhoz egy egész ívet használtam fel.
  • (színes) kartonlap
  • ragasztó
  • lyukkasztó (de ez helyettesíthető tűvel és cérnával, ha nincs)
  • olló (sima és cikkcakkos vagy mintás)
  • karióka (egyszerű, de jó folyékonyan író fajta, vagy valami "extra" típusú)
Az egész onnan indult el, hogy a Nagyobbik olyan csudaszép családi képet rajzolt, hogy muszáj volt méltó helyet találnom neki. Így kigondoltam a nagy tervet s bevásároltam hozzá.

A rajzot védeni szeretném, így házi fóliázással oldottam meg. Ezzel ugyan kiszűrtem a pecsétfoltokat, de a gyűrődéstől nem óvtam meg. Hátha nem fogják sokat piszkálni.

A színét rakd először neki a fóliának, hogy hátulra kerüljön az összetűrt fólia rész.

Mérd le, illetve össze a rajzot vagy képet, amit be szeretnél rámáztatni először a dekorgumival, majd a kartonpapírral. Vagy fordítva. A lényeg, hogy jól találjanak az összeillesztendő részek, illetve a képet vagy rajzot is megfelelőképpen tartsák.

S akkor itt lépnek közbe a cikkcakkos ollók, amikkel a kívánt méretre szabhatod a dekorgumit és kartonpapírt.

Így néz ki félkész állapotban: az oldalak nincsenek még összeragasztva, a belső szélek cifrázottak (a külsőket is így szerettem volna, de rosszminőségű ollóval dolgoztam, s nem kínlódtam inkább), s egy icipicit lötyög benne a kép.
A ragasztásnál arra ügyelj, hogy mindig hagyj egy üres oldalt szabadon. Innen fogod majd behelyezni a képet a rámába jó esetben, rossz esetben beszuszukálni fogod. Ha kitámasztani akarod akkor oldalt is kihagyhatod ezt az oldalt, ha inkább lógatni szeretnéd a falon, akkor praktikusabb a felső oldal ragasztómentesítése. Arra is figyelj, hogy az összeragasztott oldalaknál hagyj ki egy pár millimétert, hogy könnyen lehessen becsúsztatni a kívánt dolgot.

A képráma felső felénél ne felejtsd el kilyukkasztani a kartont, hogy cérna segítségével szegre lehessen majd akasztani.

Egyéb kreativitást fejlesztő játékokra van szükséged? Kérd a Kórházi játékok tárházát, amiben kórházi és otthoni játszásra alkalmas 19 játékötletet találsz! Katt ide és töltsd ki az űrlapot!

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...