2012. május 4., péntek

Kuckót a gyereknek!

Játszóház kialakítása házilag
Én még emlékszem arra a jó érzésre gyerekkoromból, amit egy saját kuckó kialakítása okozott. Nem volt nagy dolog: lepedő, de inkább pléd kifüggesztve, összecsomózva valahová valahogyan úgy, hogy alá is lehessen bújni, de azért rá is lehessen ülni.
Ide hurcoltam be a kincseimet: babát, autót, érdekes formájú köveket. Ez egy olyan hely volt, ahol én voltam az úr, ahol az történt, amit én szerettem volna. Itt főzőcskéztem, boltos nénit játszódtam, vendégeket is fogadtam. Cipőket levettük a bejáratnál, kávéztunk, beszélgettünk, mint a nagyok.
És a kulcsszó épp ez: mint a nagyok. Volt egy saját, ideiglenes, de saját kuckóm, ahova úgy rendezkedtem be, ahogy tudtam és szerettem.
Anyaként is látom, mennyire fontos, hogy legyen a gyereknek saját tere, ahol azt csinálhat amit akar, ahova a szülő nem üti belé az orrát mindegyre. Persze, ez nem csecsemős kortól szükséges, de egy ovis, kiskamasz lurkó már jó szívvel veszi ennek meglétét.

Ehhez nem kell semmi más, csupán csupa kimustrált dolog: rozzant bútordarab, színehagyott, fakó terítő, lepedő, ágyneműhuzat, pléd, egy marék (na jó, lehet az két marék is) szeg, deszka, léc.
Kertes házban élőknek több hely áll játszóház kialakítására (általában), így könnyebb nekik azt megteremteni. Ugyan, örök életemben földszinten laktam, de el tudom képzelni, hogy az erkéllyel rendelkezők az erkély egyik szögletében hozzák létre ezt a gyerek játékkuckót.

Mire jó?
A gyermek fejlődésében fontos szerepet játszik a játszás. Itt aztán meg bőven van alkalma és lehetősége a játszásra. Ha akarja, konyha, ha akarja szerelőműhely, de a másik pillanatban már bolttá alakul át. Fejlődik a fantáziájuk, a kreativitásuk.
Friss, szabad levegőn vannak, aktív kapcsolatban mindenféle veszélyes meg kevésbé veszélyes kórokozókkal, így fejlődik az immunrendszerük.
Azt ugye, nem írtam még, hogy kinn rakoncátlankodnak, nem benn kell utánuk takarítani, így hozzávetőlegesen 3 napig viszonylagos rendet is tudsz tartani a házban.

Mi is építettünk egy kuckót a csemetéknek, amit tényleg szedett-vedett darabokból  eszkabáltunk össze, csak a tetőt vettük újonnan. Körülbelül 2 és fél nap munka és 200 lejünk "bánja".
Bemutatom a mi gyerekkuckónkat.
Apa a tetőszerkezetet állítja össze. Úgy kell összerakni az ágyakat, hogy ne inogjon az alap.
 Kellékek:
  • 1 apa, aki a nagyját végigviszi
  •  2 maszkura inas, akik segítenek
  • ágy (2 db)
  • deszkák (vékonyabb, vastagabb - jó pár db.)
  • régi padlásfeljáró lépcső (kettébevágtuk)
  • tetőnek való fedő (az a piros hullámos :) )
Elővettük a két kiszuperált ágyat. Az alsónak a lába alá deszkát tettünk, majd ráhelyeztük a másikat. Egymáshoz fogattuk, megerősítettük. A két ágyat egymás felé tettük és rögzítettük őket a földhöz is. Ezek a földhöz való rögzítők azok a deszkák, amikhez a tetőt is eszkabáltuk.
Kész a játszóház, máris birtokba vehetik a csemeték.
Maci várja a vendégeket.

A csemetéket kinn is lehet altatni. Mindig bekapcsoljuk a "rádiót" és hallgatjuk a madarak füttyőgését, traktorok búgását, kutyák ugatását. Tiszta idill, mi? Csak az a baj, hogy egy időn túl, épp ezek a hangok keltik is fel a pureceket a vártnál hamarabb.
Kisebb-nagyobb kamaszoknak ideális a lakosztály elfüggönyözése az avatatlan pillantások elől.
Télen is használható a házikó.
 
Hóból és jégből is tudnak főzőcskézni a purecek.

 Nektek van már kuckótok? S ha nincs, terveztek egyet?

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...