2012. október 23., kedd

Robogó csiga a rolleren (játék-újrahasznosítás házilag)

Szöveg: Szimatoljuk csak meg, hátha ehető. Kép: Kék markolatú, kék két kerekű, lilára mázolt csövű roller az előtérben (teraszon), ami mellett egy pepita macska ólálkodik. Háttérben a játszóház előtt látszik egy üres műanyag vizesmedence.
Szimatoljuk csak meg, hátha ehető.

Hogyan varázsoljunk újat régiből, és mitől lesz egyedi egy játék?

Gondolkoztál már azon, hogy milyen jó volna, ha tényleg egyedi játékkal tudnád megörvendeztetni a csemetédet? Vágysz valami újra, érdekesre, egyedire, ami igazán csak a te gyerekednek talál? Nem szereted a tucatárut?
Olvasd el a bejegyzést, hogy megtudhasd, hogyan dobhatsz fel egy használt rollert!

Mi kell hozzá?

A kiszemelt, újrahasznosításra váró játék. Esetünkben egy teljesen kék roller, amit lila és narancssárga színekkel festettem át.

Mennyibe időbe kerül az átalakítás:
  • ez egyrészt ügyességtől és kedvtől (ihlettől) függ.
  • másrészt a minta nagyságától és bonyolultságától is: a száradási időt ki kell várni mindenképp, ami a minta/festés nagyságától két órától egy napig is terjedhet.
 Lépések:

1. Először az alapot kend fel a rollerre. Én az alap felkenése után hagytam egy napot száradni a festéket.

Szöveg: Falevél mintás rollerkerék. Kép: A roller kék kereke, aminek a villáján lila alapra narancssárga falevelet festettem. A csavarról, ami összeköti a kereket a villával, már lekopott egy kis helyen az újrafestés.
Falevél mintás rollerkerék.
2. Másnap újra elővettem az immár lila rollert, és ráfestettem a kicsi mintákat: robogó csigákat, faleveleket, stilizált virágokat.

Szöveg: Stilizált virágminta a csövön. Kép: A roller lilára festett csövén narancssárga színű, apró stilizált virágmintákat rajzoltam. A virágminta szirma egy-egy pötty, amit rombusz alakban pöttyintettem a csőre.
Stilizált virágminta a csövön.
Szöveg: Robogó csiga. Vagy inkább száguldó csiga? Kép: Robogó narancssárga csiga a lila csövön. Úgy van megfestve, hogy szarvacskái a lobogás érzetét keltse, valamint a háza mögött is "porzik a por". Nem látszik a képeken, de két csiga van a rolleren.
Robogó csiga. Vagy inkább száguldó csiga?

3. Mikor a narancssárga festék sem csillogott gyanúsan, akkor pakolhattam, tehettem-vehettem,elővehettem a rejtekhelyről,  mert megszáradt a roller.

4. A kipróbálásra sem kellett sokáig várni. Mivel a házban tilos bármilyen görgős, kerekes tárggyal játszani (labdázni is tilos, igen), kicipeltük a teraszra.

Akcióra készen állunk!
Szöveg: Próbáljuk csak ki.... Menj el macsek. Kép: Roller kipróbálás az ajándékozott által.  A kis pepita macsek is ott lábatlankodik a piros zoknijú tulajdonos rollere előtt.
Próbáljuk csak ki... Menj el macsek.
És akik nélkül nem jöhetett volna létre.

Szöveg: A tettesek. Kép: Maimeri márkájú, Polycolor című festéküvegeken két ecset keresztbetéve, amikkel sikerült átvarázsolni a rollert. A narancssárga festék kódja 072, a liláé 447.
A tettesek.

Ezzel a módszerrel akár szimpla fakockákat is puzzle-darabkákká alakíthatunk át. Így különböző alkalmakra (szülinap, karácsony stb.) környezetbarát, pénztárcakímélő és egyedi játékokkal örvendezheted meg az aprónépet.
Kipróbálod?

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...