2013. április 5., péntek

Kihívás, játék, tanulás (Iskola másképp)



Ó, micsoda buli ez!

"A játszótársam, mondd, akarsz-e lenni,
akarsz-e mindig, mindig játszani..."
Mióta bevezették ezt az Iskola másképp című alternatív iskolai, óvodai hetet, minden osztályfőnöknek főhet a feje, hogy milyen, a hagyományostól eltérő programot tálaljon a pureceknek ebben az időben.
Így fedeztük fel egymást a kovásznai Kőrösi Csoma Sándor Iskolacsoport tanárnőjével, Czilli Arankával.
Segítséget kért, mivel tudná lekötni hatodikos és nyolcadikos tanulóit kézdivásárhelyi látogatásuk során.
Visszagondolva, én mit szerettem ennyi idősen, és miben leltem örömömet, mi volt számomra kihívás, illetve mitől állt kukkra a hátamon minden egyes szál szőr, úgy találtam, számukra egy kis helyismereti lótifuti lenne ideális.

Nagy a forgalom a városban. Egyik csapat jön, a másik megy.
Amit kitaláltam számukra nem volt más, mint egy szál térképpel, pontozott listával és bátorsággal ellátva járják végig a város egyes nevezetességeit. A múzeumtól kellett elinduljanak, hogy megérkezzenek az ebéd helyszínére. Útközben kérdezni lehetett. Sőt!
Összpontosító tekintetek.
5 fős csoportokban indult útnak a nyolc csoport. Igazi kihívás volt számukra, hisz egy számukra ismeretlen várost kellett bejárjanak, felfedezzenek, miközben a történeti érdekességeket is meg kellett tanulják.
Erre kell menni!
A célja a helyismereti lótifutinak az, hogy a résztvevők interaktívan vegyenek részt a tanulási folyamatban. Így szinte észrevétlenül szívják magukba azt a tudásanyagot, amit egy hagyományos előadás vagy idegenvezetés során elhangzik az általában unatkozó és süket fülek előtt.

Tanácskozás, papírra vetés.
Ugyanakkor életre nevel: önálló munkát vár el és talpraesettségre is szükség van, hisz csupán papírra vetett útmutatások a fogódzói a gyereknek, s ha nem kap meg valamit, muszáj idegeneket megszólítania a cél elérése érdekében.
Egyik pont kipipálva, mi következik most?
Mindarról a szerzett tudásról, ami útközben, játék közben rájuk ragadt, egy tesztlapon számoltak be. A lótifuti feladatainak a kiértékelés és a tesztlap pontozása együttesen jelölte ki a győztes csapatot.

Pihenünk...
A cél a tapasztalat útján, élmények által megszerzett tudás megtapasztalása volt.
Hogy ez menyire sikerült, arról meséljenek a képek!

... lótunk-futunk.

Érkeznek az első befutók.
Végre pihenés.
Nem babra megy itt a játék! Komoly munka folyik itt, kérem szépen!

Dugjuk össze a fejünket, hátha valami jó sül ki belőle!
Lázas tanácskozás...
... komoly megbeszélés...
... aktív csapatmunka...
élmények és emlékek felidézése jellemezte a tesztoldást.

Megviselt feladatlapok.

Czilli Aranka, Oszi, töltögeti az okleveleket.
Díjátadásra várva. Székely szótár és Dani bá. Találó jutalmak.

Nehezen kászálódnak ki a díjazottak a kényelmes ülésekből a fárasztó nap után.
Gratulálunk a teljesítményért!
Díjátadás után, evés előtt. Fáradtak a csemeték.

Na lássuk csak, mi fán terem ez a Székely szótár... Az a szó benne van-e, hogy...

 Külön köszönet illeti
... ezt a nénit, aki  egy darabon elkísérte ezt a csoportot,
a 20-as szám alatt lakó nénit (Kicsimama udvartérben), aki a fenti csapatot megvendégelte (kis mázlisták :) ),
a bácsit, aki minden arrajáró csoport kérdésére szívesen válaszolt és útbaigazította őket,
és ezeket a bennszülötteket, akik időt nem sajnálva végigböngészték a feladatlapot és segítettek a megoldásban,
valamint az összes többi jószándékú és játszani akaró városlakót, akik akarva-akaratlanul belecsöppentek akciónkba.

 Segíthetek neked is? A te csoportodat is megismertetnéd ezzel az élménnyel?
Keress bátran!
zelegor [kukac] zelegor [pont] com

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...