2013. szeptember 30., hétfő

Régiből újat (bútorújrahasznosítás saját kezűleg)


Lázas izgalommal készültünk az új tanévre. Pakoltunk, rendezkedtünk, újra átgondoltunk dolgokat.
Úgyis mondhatnánk, megérintett az őszi nagytakarítás előszele .
Volt egy kedves nagyanyó féle fabútorom, amit csak kerülgettünk jó ideje.
Találtam valami nagyon kedves, színes, gyereknek való függönyanyagot egy turkálóban, ami nagyon megtetszett. Megvettem, ám akkor nem tudtam még mire használom majd.
Mostanra megvilágosodtam!
A kettőt kombináltam.

Ha meguntad a régi bútorod, s valami újat szeretnél a helyébe, próbáld ki a szalvéta technikával átalakított bútorújrahasznosítást.
Ha ti is helyszűkében vagytok, valami újat szeretnél, de nem tudod hogyan állj hozzá, kukkints be, hátha ötletet meríthetsz.

Mi kell az átalakításhoz?
  • felújításra szoruló bútordarab
  • megfelelő nagyságú és színben pompázó anyagdarab (ha nagyon egyedit akarsz, akár többféle anyagot is felhasználhatsz)
  • aracet /faragasztó - állítólag tapétaragasztó is jó, meg lehet vásárolni külön decoupage-ragasztót is, de az nagyon drága. Az aracet is megteszi.
  • szivacs
  • rajzszeg - esetleg
  • egy-két szabadnap (a bútor méretétől függően)
  • alapvető szalvétatechnika tudása
 Átalakítási lépések (ahogy én csináltam):

1.Először is az egész szekrényt beburkoltam az anyaggal. Nekem könnyebb volt így kezdeni, de aztán darabokra vágtam és a bútorlapokhoz pászítottam az anyagot.

Új design készülőben
2. Rögzítettem az anyagot rajszegekkel

Én úgy találtam, szükséges, de ügyesebb kezűek hanyagolhatják ezt a fázist.
3.  Bútorlaponként, -oldalanként vittem fel rá a ragasztót majd simítottam rá az anyagot.

Vigyázni kell, hogy egyszerre ne kenj be túl nagy felületet, mert hamarabb megszárad, mintsem rákerülne az anyag. Így meg elkerülheted a ráncosodást.
Itt már fel van osztva az anyag a megfelelő méretre.
4. Száradni hagytam, majd beköltöztettem a purecek ruháit:)

Kész is van!

Ez a szekrény két nap alatt kapott új arcot.   Nem is látszik, hogy a szalvétatechnika tudás nálam inkább csak elméletben volt meg. De mostanra már gyakorlatban is megvan! :)
Te mit próbálsz meg átalakítani?

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...